Managementul organizaţiilor din turismul de wellness din România. Implicaţiile asupra performanţei acestora
Detalii
Descriere
Cartea este o lucrare de o reală valoare teoretică şi practică, remarcabilă prin caracterul novator, fiind prima care se ocupă de managementul organizaţiilor din turismul de wellness din România. Cartea este totodată şi o pledoarie convingătoare pentru practicarea managementului modern în cadrul organizaţiilor din turismul de wellness.
Cuprins
INTRODUCERE
CAPITOLUL 1. INDUSTRIA OSPITALITĂȚII ȘI TURISMULUI DE WELLNESS
- 1.1. Industria ospitalității. Produsul turistic
- 1.1.1. Produsul turistic
- 1.1.2. Caracteristicile industriei ospitalității
- 1.2. Turismul de wellness
- 1.2.1. Definirea conceptului de wellness
- 1.2.2. Tendințe și abordări ale turismului de wellness
- 1.3. Concluzii preliminare
CAPITOLUL 2. MANAGEMENTUL ORGANIZAȚIILOR DIN TURISMUL DE WELLNESS. CONSIDERAȚII TEORETICE
- 2.1. Conceptul de management
- 2.2. Managementul inovării
- 2.3. Managementul serviciilor
- 2.3.1. Managementul serviciilor în turismul de wellness
- 2.3.2. Organizațiile din turismul de wellness
- 2.4. Concluzii preliminare
CAPITOLUL 3. METODOLOGIA DE STUDIU
- 3.1. Studiul aplicativ: Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în România
- 3.2. Metoda de studiu cantitativ
- 3.2.1. Definirea problemei de cercetare și stabilirea obiectivelor cercetării
- 3.2.2. Tipuri și metode de cercetare aplicate
- 3.2.3. Elaborarea modelului conceptual de cercetare științifică
- 3.2.4. Realizarea modelului operațional științific de cercetare
- 3.2.5. Modelul conceptual de cercetare științifică și ipotezele de cercetare
- 3.2.6. Stabilirea planului de eșantionare și a instrumentului de cercetare
- 3.3. Concluzii preliminare
CAPITOLUL 4. REZULTATELE STUDIULUI PE REGIUNI TURISTICE
- 4.1. Rezultatele studiului aplicativ
- 4.1.1. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 1 Nord-Est
- 4.1.2. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 2 Sud-Est
- 4.1.3. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 3 Sud
- 4.1.4. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 4 Sud-Vest
- 4.1.5. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness din Regiunea 5 Vest
- 4.1.6. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 6 Nord-Vest
- 4.1.7. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 7 Centru
- 4.1.8. Nivelul de dezvoltare al turismului de wellness în Regiunea 8 București-Ilfov
- 4.2. Rezultatele cercetării cantitative
- 4.2.1. Structura eșantionului
- 4.2.2. Fiabilitatea scalelor de măsură și validitatea constructelor
- 4.2.3. Testarea ipotezelor de cercetare
- 4.3. Alte rezultate
- 4.4. Concluzii preliminare
CAPITOLUL 5. CONCLUZIILE FINALE ALE STUDIULUI
- 5.1. Implicații teoretice și manageriale ale studiului
- 5.2. Contribuții aferente studiului aplicativ și prelucrării statistice
- 5.3. Limitele cercetării
- 5.4. Direcții de cercetare recomandate
REFERINȚE BIBLIOGRAFICE
ANEXE
- Anexa 1. Chestionar înaintea pretestării
- Anexa 2. Chestionar după pretestare